Tävlat 3 dagar på raken

Haft 3 dagar i Gävle, Jätte roliga dagar. Nu känner jag mej ganska trött o har haft huvudvärk heladagen men det har varit så kvavt hela dagen så det är väl inte undra på


Jag tävlade med Alice Fredag o Söndag. Lina Lördag.
På Fredagen var vi 4 st varav Therese med Uffe tyvärr bröt, Men med facit i handen så fick dom till det kanon idag istället.
Vårt fria följ har blivit mycket bättre så det måste vi hålla vid liv nu!!!



Dumrutan satt hon inte någon av dagarna men nästa tävling blir det zetat så då får det ligga på is ett tag har jag tänkt.
Vann på Fredagen gjorde Lena o Sky med en jätte snygg tävling 291,5 Stort GRATTIS!! vi kom 2a med 279 poäng o Tina 3a ..



Lördagen var det dags med Lina, Sååå jätte glad att sittandet o platsliggningen funkade jätte fint, Tyvärr nollade vi rutan men där blev det lite miss från mej då hon sprang igenom o hon inte förstod vad jag menade när jag vill ha fram henne, Det hade ändå inte räckt med ett första pris så det är bara att träna på,Vi hade många DK så dom måste vi jobba bort ... Vi var bara 2 i klass 3 o vann gjorde Diana med Rico som tog uppflyttningen till Elit på Söndagens tävling. Stort GRATTIS



Sista dagen lika varm den också, men tyckte ändå att alla hundar jobbade på riktigt bra. Där  hade vi  lite strul med rutan o dirigeringen, Lite för het, Jätte nöjd med fjärren... Tugg  hade vi också....
Therese med Uffe gjorde en jätte snygg tävling med 293,5 Likaså  Lena med Sky 289,5 (som förresten gjorde jätte snygga tävlingar hela helgen )Vi 3a, Gunilla Perry nollade tyvärr vittringen. Bettan bröt med Boss


Bilden lånad från Gävle BK.
På väg hem stannade jag o Alice i marma, Ibland när det är riktigt hett då kan hon bada, Och det var det idag




En kanonhelg som jag jätte gärna gör om nästa år också, vilket kanonjobb alla inblandade hade gjort för att få till så bra tävlingar...

Kommentarer
Postat av: Marie L

Grattis till fina resultat som vanligt med dogsen (trots värmen!)

2011-07-15 @ 01:21:07
URL: http://www.123minsida/Minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0