Midsommar

Nu är det midsommar men tänker nu gå tillbaka till förra helgen då vi var på Lyd SM i Stockholm.  Började redan på Fredagen med veterinärbesiktning kl. 10.00. Tyvärr regnade det hela dagen men hade det trevligt i Marias o Lenas tält. När det senare blev uppehåll letade vi oss ut. 13.45 var det dags med provhunden o det var tack o lov inget långt fritt följ. Vid 16 började invigningen med parad o lottning, Jag tog Birgittas o Lizzies också då hon fortfarande var sjuk, jag drog nr 16 till dom o nr 36 till oss.


Har inte en enda bild från året men tog en gammal från förra året i Karlstad..
Lördagen började tidigt kl. 7 så vi knatade upp redan efter 4 .
Började med sitt o platsliggning 10 i bägge, Har ju haft strul med sittande men fick  till det i sista minuten då jag fick ett kanon tips av Malin.
Sen tittade vi på andra som gick, vi skulle gå 12.40 men det blev lite fördröjning så vi gick en stund senare, började med fritt följ som jag trodde jag såg fel när domarna visade upp betygen, bägge gav en 9



Stå sitt o ligg var det sämsta, då hon inte satt , bägge gav en 6a. Vi lämnade planen utan en nolla som vi aldrig gjort förut, jag var sååååå himla glad!!!! Vi slutade på en 29 plats med 256,5.


Vi hade fått bra på vittringen om hon inte hade tuggat men vi jobbar på det..

Måste göra lite reklam för skorna som håller torrt i spöregn, Har aldrig haft bättre torrare skor än dessa, svårt att få tag på skor som är vattentäta men det är dessa fullt ut 
Viking Omega GTXKöpta på engelssons.se
kostar 800 kr

Viking Omega GTX

Glad Midsommar!!!


Kommentarer
Postat av: Marie L

Grattis till snyggt genomfört program på SM!

Ha en fortsätt trevlig midsommar/sommar!

Hoppas vi ses snart!

2011-06-25 @ 01:13:03
URL: http://www.123minsida.se/Minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0